fredag, juli 13, 2007

Sommar i P1

Försöker att lyssna på sommarens sommarpratare men eftersom jag bara har radio i datorn så blir det lite hattigt för jag sitter ju inte still så länge i taget.
Igår var det ett fantastikt program med Lena Nevander Fridström - leg.psykoterapeut, föreläsare.
Jag har haft förmånen att lyssna till Lena live och hon var lika bra då som igår när jag hörde programmet.
Hon sa bla nåt om att de farligaste för oss människor är inte t.ex rökning utan det som är allra värst är våra egna negativa tankar. Att vi går omkring och tror att det kommer jag aldrig klara, att få eller allt kommer ändå gå åt pipa osv, detta gör att vi mår dåligt och är svårare att göra nåt åt än att t.ex sluta röka. Det ligger nåt i det.

"Regissören i mitt liv är bara jag"

Jag har hört att man innan man somnar på kvällen ska tänka 3-4 bra tankar. Många kanske bara kommer på en eller på sin höjd två men även "Vad bra att jag orkade ta mig till jobbet idag" räknas som en god tanke. Då vaknar man till en helt annan sinnesstämning. Prova vet jag!


Sen sa Lena också nåt klokt om att det bästa är:
Att få vara ett JAG men ändå ett VI med en annan person.
Smaka på den du!

Om du missade radioprogrammet så kan du höra det igen via webbradion: gå in på http://www.sr.se/ och webbradion där programmen går att lyssna om. Det är värt det!
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: