onsdag, december 05, 2007

En helg i dansens tecken - akt ett

Vi for till Västerås i lördagskväll och tog plats på Buenos-Aros 10års jubileum.
Här är Sofia, hennes gudmor Maire och vår stolta mamma.

Riktiga Tangoentusiaster hade rest långväga för att få dansa i sju timmar till tango-dj varvat med Orkestra Tipca Tangarte. (http://www.tangarte.se/Introduction.html)

Orkestern är otroligt duktig och består av en blandning argentinare och svenskar som turnerat och spelat ihop under många år. Bla spelar min blivande svåger (eller hur Per?) suveränt på sin cello och numera så är ju även en av mina två begåvade och modiga systerar med och sjunger på några hörn, närmare bestämt så sjöng Sofia fem fantastika sånger!


Det var suveränt att både se orkestern uppträda och häpnas över alla fantastiskt duktiga tangodansare.


Jag kan ju säga att jag inte hade en endaste tanke på att tacka ja ifall man nu skulle blivit uppbjuden.
Nu blev jag ju inte det heller, sen om det var att jag inte hade några sylvassa, skyhöga och läckert glittrande röda specialsydda skor ifrån Argentina på mig eller om det var min lätt förskräckta blick som avslöjade mig spelar ingen roll; jag fick vara ifred.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga bildkvalitén...
Tomten, jag önskar mig en ny kamera....
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: