söndag, mars 23, 2008

Konstrunda i Enköping 2008

På hemvägen stannade vi till i Enköping, deras konstrunda är ju alltid i Påsktider, jag hann slinka in hos några utställare eftersom samlingsutställningen inte hade öppnat än. Väl där såg jag en som jag blev lite extra nyfiken på och som visade sig ställa ut i Enköping så jag fick tillåtelse att besöka även henne innan vi for hem: Monica Westerberg; broderi och måleri på Wallinska gården - väl värt ett besök!
http://www.tzw.se/monica/index.html
(jag tror inte att hemsidan är riktigt uppdaterad)
Här kan ni se fler av Monicas fina alster. Just nu är hon en av några tillfrågade kontsnärer till att skildra Enköpingsmotiv, detta fick jag se början till och det var jätte intressant. Hon broderar bla dessa krokiteckning har på papyrus som hon hon broderar fast på dukar, (svärmors gamla fina dukar, så nu lönar det sig att ge skambud på garnrester och dukfyndlådor på auktionsverket och det bästa är att det gör inget om där råkar vara en fläck) och sen applicerar hon lite fler områden av tyg.
Sen hade hon målat som cirklar med tygfärg lite halvnoga bara och sen förstärkt dessa färger med broderade stygn och tillsammans blev det som gamla lp-skivor av härliga färger i en ram...fantastiska! En sån i orange hängde på samlingsutställningen och jag blev förtjust!
Jag blir ju genast sugen på att broder nån tavla eller så... undrar just om min vävram skulle kunna användas till detta...=)
Är det månne detta som jag ska använda mina klädhängarsnören som jag bett er att spara till mig när ni klipper bort dem från era plagg?
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: