onsdag, november 12, 2008

Utställning i Håbo Kommunhus 8-30 November

Verk av Ann-Marie Alskog, Gunilla Paetau Sjöberg,
Ritva Valenkamph, Inger Åberg

Jag rekommenderar verkligen att den som kan går och ser dessa fyra fantastiska textilkonstnärers alster som hänger i Kommunhuset i Bålsta! Nedan är lite av mina favoriter och som kommer att inspirera mitt kreativa sinne i höst:

Ann-Marie Alskog:

Vilka häftiga broderade skalbaggar!
Enkelt och vackert mönster
En liten syväska för nålar...
Broderade kökshanddukar...
Vacker trilogi
Höns - ett av mina favorit motiv!

Gunilla Paetau Sjöberg:
Härligt lite morbida tovade fötter...
ett av fantastiska tovade konstverk.

Ritva Valenkamph:
Ritva som själv kommer ifrån Häggeby har kviltat och broderat detta roliga konsthantverk.
(Det är Häggebys vägar som syns i mitten samt utbroderade i namn i bården)

Inger Åberg
:
Här ser man "medusiner" och väven Verktyg.
Medusiner är gjord på damastservetter, färgade med akvarell och med broderade konturer.
Mitt första intryck - mediciner -usch vilket "ont" men sen fångade den mig och jag blir glad av den. Färgerna och kompositionen är fantastisk och tack och lov för att mediciner finns.
Det blev min favorit av Ingers underfundiga alster.



Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: