tisdag, februari 13, 2007

Förlåt, jag har slarvat

med skrivandet! Hur ska jag hålla någons intresse om jag inte skriver regelbundet?

Har varit på en härlig tjejhelg med Tuula och Carina uppe i Hansjö, i Carinas underbara Härbre, (se fotot)... -22,5 ute på natten när den öppna spisen värmer med sitt underbara sprakande, "hummer" till mat, vintoddy, frisk och härlig luft, en hamburgarekorg på Toppstugan och underhållande afterskii i Grönklitt i form av två rosa klädda Barbapappor när vi drack Chokominttu och kollade in vårt marknadsvärde. Jodå, vi hade nog inbjudningar till både bowlinghallen och till Järnet om inte Melodifestivalen lockat så...

Nedräkningen innan jag byter jobb har definitivt börjat, om inte annat så märks det på hur populär man blivit som lunchsällskap. Idag blev jag bjuden av på Grandhotell, inte illa...
Få se vad det blir imorgon när nästa lunchdate står på tur. Torsdagen är dock vikt för Carin!
PS Pappa, jag är inte uppsagt, jag lovar!


Funderar på att ta sportlov, det har jag aldrig gjort förr, Albin klagar att han minsann aldrig fått fylla i en ledighetansökan... Jag tyckte att han kan väl be om en så får han fylla i för sportlovet men det är inte samma sak...
Det förstår jag ju. Att ta ledigt med vetskapen om att alla andra klasskamrater sitter i skolan är ju stort. Men det får bli någon annnan gång...
Just nu har vi investerat i "vagnpark" : kyl, frys, spis och en ny tv... så det får vänta lite men eventuellt blir det en liten resa till Malmö och moster Sofia och Per på sportlovet som lite plåster på såren när inte pengarna räcker till den önskade solsemesterresan. Sen är det ju så att Albins glasögon försvann i hemmet när jag var i London, dvs över 1½ vecka tillbaks, vi pratar om över 3000kr. Vi har vänt upp och ner på huset och det enda positiva är att vi fått städat/rensat ut en del men det blir nog till att köpa nya glasögon: Jag har tom ringt en spågumma och fått lite tips från en arbetskamrat med lite speciella gåvor men ingen av dom hade svart bälte i glasögon hittning...suck. Albin ville gå in på Synsam och intervju dom ifall de hade fler tips om vart vi skulle leta... Gulligt eller hur?


I morgon är det alla hjärtans dag.... jag är så glad och tacksam för hur bra jag har det. Det är många som har det kämpigt och besvärligt runt omkring, det enda positiva med det är att man själv känner att man har det nog inte så tokigt ändå utan är rätt nöjd och gärna lyssnar och kommer med råd om det är önskvärt!
Tack för min fin familj och släkt, goda vänner, härliga grannar och underbara katter som kunde vara något mer keliga men annars har jag som sagt inte så mycket att klaga över när det kommer till kritan.
Hoppas alla som läser detta är extra snälla och omtänksamma mot nära och kära, vi behöver det allihopa i denna hektiska tillvaro. Själv fick jag ett par fina yllestrumpor av min bästa granne (genom hennes syster som köpt dom från Estland) det värmer, tack!


Ha en riktigt härlig och omtänksam alla hjärtans dag i morgon!


Kram kram C



Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: