söndag, februari 24, 2008

Sjukdomsfall

a) Carin - lyssna på kroppen och stanna hemma några dagar till! Influensa och att svimma i tunnelbanan leker man inte med! Och som dom "kloka" säger:
DU - MÅSTE - INGENTING
(förutom att äta och dricka)
Hur svårt det än låter.

b) Jag blev så sugen på soppa och håller på att koka en jätteomgång. När jag skulle skära morötter med största kniven ( ni börjar fatta eller hur?) skar jag mig i tummen - rejält. Det är som en 50-öring som jag kan lyfta bort och därunder är det bara röttochdet flödar blod... vart är helt plötsligt all kirurgtejp när man äntligen behöver den? Jo, slut.
Nåja, jag har tejpat ihop eländet med ett par plåster och en kompress, det värker och pulserar men det kan nog ändå inte sys ihop så det får vacker sitta kvar. Suck, tur att jag var färdig med allt skärande... Hoppas nu att soppeländet smakar bra.
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: