onsdag, augusti 06, 2008

Vi firade Teuvos 70-årsdag i förskott.

Besökare från när (Sandviken) och fjärran (Finland) anlände i lördags förmiddag (2/8).
Det var Teuvo och Raili som var värdpar och stod för själva kalaset.
Petri och Liisa (Tuevos syster med man) från Koskenkylä
Hannu och Tuomo (Teuvos bror med son) från Uleåborg.
Tyvärr var vädretsmakter inte med oss utan det spöregnade hela dagen och kvällen lång, tack och lov har vi en bra altan med skydd och infravärme så det gick ingen större nöd på oss. Vädret gjorde att det blev mer tid för snack och gamla minnen till dagsaktuella ämnen.Vi hann servera en liten kalkon buffe till lunch framåt eftermiddagen blev det kaffe, tårta och champagne "Bolinger /James Bond dricka) med jordgubb. Mycket gott tyckte tom jag som inte är en champagne tjej - eller rättare sagt hittills så var jag inte det :-)
Till kvällen grillades det kött och vi serverade ljummen potatissallad, div röror och vanlig sallad till det och som avslutning en youghurt med honung och pecannötter.
Framemot natten dök en liten ostbricka upp.

Jag tror att alla hade det trevligt och det var mycket uppskattat att träffas.
Pyry och jag fick en underbar glasfågel - design by Toikka för Iittala.
"Pine Grosbeak male/Taviokuurna" Återstår att ta reda på vilken fågel detta är på svenska... "Tallbit" är svaret jag får upp när jag Googlar fågeln.
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: