fredag, januari 30, 2009

Tillbaka från London

Aj, aj, aj mina fötter, mina ben, mina axlar och min rygg värker...
Vet inte hur många mil jag gått och hur mycket mässmaterial jag burit runt.

LONDON - vår i luften, jajjamensan öppen kappa och en halsduken var nästintill i vägen.
Mässan var dock en besvikelse - de hade fått en massa sistaminuten avhopp så  i princip hann vi
runt på en dag men vi sparade den sista "gången" för att ha något att se fram emot nästa dag, då vi även tog en snabb tur genom allt ännu en gång.

Hotel St Giles, var stort, hyfsat centralt, serverade burk-frukt till frukost (Albin hade varit i himlen) men med minimala rum ( en säng och en tvbänk långt och halva detta i bredd, handfat med en varm resp kallvatten kran och ett duschgolv i storlek av ett modernt nedsänkt handfat = London standard. 
fotot visar rummet i naturlig storlek
För min del så är jag inte så kräsen man är ju bara där och sover och tar en snabb dusch...

Vi hann äta på innekedjan WAGAMAMAS  efter en lång dag på mässan...
det var svårt att välja till slut tog jag Wagamama soup som kom i en jätteskål - svamp, tofu, kyckling, havskräfta (1st), spenat 
trevlig men inte så smakrikt som jag gillar... Pierre var jättenöjd med sin rätt. 
Vi åt på en grekiskrestaurang; massor av tzatsiki och oliver grillad lammsuvlaki och rödtjut,
vi åt på kina restaurang i Soho; dumplings och havskräftor med grönsaksris...
vi åt rejäla hamburgare med chips och drack både ale och Guiness såklart
och så förståss den klassiska engelska sandwichen som åker ner i tid och otid och så den goda kaffe drycken från Starbucks. Tur att vi gått så mycket för vi har ju ätit och druckit en del - dock inget party...
Pierre ville se Buckingham Palace men det kittlade ingenstans hos mig så jag gick och såg en utställning av Annie Leibovitz på National Portrait Gallery - 
hon har ju tagit massor av fantastiska och berömda foton bl a  vackert foto av en gravid naken Demi Moore och Whoppie Goldberg badande i mjölk.  Se fler bilder här
Shopping - ja lite... inget allvarligt, en tröja, en mascara, ett par gympadojjor (akut behov :-) ) en High Schollmusical väska till Olivia, lite träningskläder till båda friidrottarna i familjen, whisky och läsglasögon till far...choklad och lite lukta gott.




Med lite fantasi kan du försöka att lägga dessa bilder i en följd, det är vyn från 12:e våningen på vårt hotel. I bilden "i mitten" så skymtar vi London eye till vänster om tornet "Center Tower" - allt ser ju mycket längre bort ut på foton men det gick "lätt" att gå hela vägen till "pariserhjulet" London Eye som jag sparar jag till jag har någon mysig att åka med...
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: