måndag, februari 02, 2009

PANG - där gick start sådden!

Jag är så rastlös, inget är skoj bläää...kallt är det oxå & jag är trött på att gnälla.
Men då kom en gnutta hopp; jag hittade en gammal påse jord (så torr att den dammade),
men med lite första hjälpen vatten så kanske det finns liv i den, så nu är det bara att hålla tummarna.
Hittade två fröpåsar som kan sås redan nu! Lycka!
The lucky spice is "Chillipepper" and the runner up is Päron tomat
Dom fick plats i mitt "återvinninsgcentralsfynd" ett miniväxthus med massa påsklistrade fjärilar (hmmm) men visst blev det mysigt? 
Ett välkomnande värmeljus, ett par söta grodor som sällskap och
 en liten Bonsaipelargon att se upp till.
PS. Hur kommer det sig att jag alltid har nåt med mig hem ifrån Återvinningscentralen? Nu har jag bara varit där en gång av förståeliga skäl så släpps jag inte gärna iväg till detta fynd ställe...
PS. Om nåt gror så kommer det säkert behövas fosterföräldrar till dessa plantor för det var en hel del frön som åkte ner. Frivilliga? Skicka in CV med nytaget foto tack.
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: