måndag, mars 02, 2009

Datorer och jag...

Olivia kom precis in och sa att '- oj, nåt har hänt med Albins dator...'
Mycket riktigt hela skärmen var upp och ner, "Molnen" var där marken brukar vara och musen var också tvärtom. Precis som att köra en felsvängd bil. Vad kan det nu vara.....
Mina nerver klarar inte sånt där... tur som det var så Googlade jag problemet och fann lösningen:
Ctrl+Alt+ upp pil

Voila, paniken lägger sig igen... man kanske ska bli datatekniker iallafall. 
Fast först tänkte jag anmäla mig till Röda Korsets intro kurs, hepp!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hm, har också råkat ut för ett liknande bekymmer för några år sen. det visade sig vara ett litet "humorprogram" som kallades för "Mercedes A-klasse"... visste inte att detta program lever än!

08:21  

Skicka en kommentar

<< Home

Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: