söndag, maj 17, 2009

Söndags Ågren igen - det är så trist att

vakna med känslan " jaha nu var denna helgen slut igen och jag har inte hunnit med allt som jag vill göra"...

Hoppade upp ur sängen strax före kl 9, greppade min bok och tänkte att jag skulle läsa lite idag men först skulle jag sätta på kaffe, passar på att koka lite ägg, tar fram frukostsakerna, hämtar tidningen och sätter mig i solen vid växthuset och äter frukost och läser tidningen. Får sällskap av Pyry. Ser att trots att Albin fått testa trimmern (uppskattat uppdrag) så är det lite som blivit "otrimmat", jag byter om, drar fram elkabeln  börjar trimma, tar sen lövkorgen och lite verktyg och går ner till framsidan, rensar ogräs, flyttar på plantor, coachar barnen i läxfrågor mellan ogräsrensningen och donar runt till lunch. Uppvärmda rester från igår, snabbt enkelt och gott. Fortsätter och hittar värsta myrbot vid rosen där jag tänkt sätta salvia skott som jag hämtat från framsidan. Attackerar myrbot med kanel i mängder, gör en plan B för plantering av salvia plantorna... vattnar där jag tror mig komma ihåg att jag flyttat på nåt. Sopar förstukvisten och planterar en kruka med tagetes. Planeterar en kruka med blommor till tant Maria. Posten kommer med lokalblaskan "bibeln" hämtar den, micrar upp en kopp kaffe läser igenom tidningen. Ringer tant Maria och ser att hon mår bra, ska besöka henne i morgon, hon är orolig för ett röntgen ebsök till Enköping, önskar jag kunde följa med, försöker ragga någon annan från Röda Korsets anhöriggrupp som kan tänkas ställa upp eftersom jag arbetar... Solen skiner... varmt och skönt.
ar ut staffliote, har ett beställningsjobb som jag ill prioritera, det går hyfsat bra försöker stå så att tavlan är i skuggan men min rygg och mina bakben får sol på sig. Albin ringer , han sitter naken under en handduk hos en kompis, de har haft vattenkrig, Olivia ska hämats kl 18, hinner bort med kläder till Albin, plocka upp dottern, lagar spaghetti med korv och färska grönsaker. Fryser -barnen och jag äter i växthuset, Pyry står i mål på en veteranfotbollsmatch...Vattnar resten av växterna som planerats om under veckan, pratar med Helena i Finland samtidigt. Plockar undan, tar en dusch, känner att jag är en dålig bloggare och facebookare just nu.. tittar in på facebooken, skriver några rader... gör några inlägg här... Dags för barnen att lägga sig, Olivia kommer och visar upp morgondagens klädval, Pyry kommer hem, de vann med 4-0 tur att han inte blev skadad (i hans ålder med Veteranare kan vad som helst hända) han säger att det precis börjat en Denzel Washington film, jag kommer starx ska bara tacka IBKgänget för en trevlig kväll i torsdags men först måste jag uppdatera försättsbladet för vem som ska sammankall till nästa års träff -  jag hann visst inte läsa min bok idag heller...

PS och så tjatar fam Lund Dernhagen och Maken om att Golf är en kul sport ;-) Jag som inte ens hinner läsa en pocketbok.

Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: