torsdag, maj 14, 2009

Torsdag tung dag

Var på Göran Spångbergs begravning i Yttergranskapell, kapellet tar in 90 personer och det var fullsatt. Många av Görans arbetskamrater/kontakter; alla med dyster uppsyn. 
In kliver Peter Jesewskii och startar med att sjunga Amazing Grace till endast en gitarr, han  sjunger även nån låt som heter Walk on tror jag och avslutar begravningen med Goodnight Sweetheart well it's time to go... 
Det känns... Nettans pusselbit i livet fattas henne - det är så tragiskt. Nu visst dom att detta skulle hända snarare förr än senare och tog verkligen tillvara på livet tillsammans. Göran var väldigt aktiv som tränare i flickornas diverse idrottslag, de reste mycket och njöt av god mat och bra diskussioner- Jag är säker på att flickornas minne av Göran är starkt långt framöver.

Och vad lärde detta mig då?  
Att ta tillvara på dagen - är det nytt för mig? Nej
Att prioritera samvaro - är det nytt för mig? Nej
Att göra det i livet som sen komms ihåg - är det nytt för mig? Nej
Att avsätta tid för barnen när de vill ha min tid - är det nytt för mig? Nej
Ja, jag kan fortsätta listan hur lång som helst och är det för att jag inte vet mer än att jag med all säkerhet kommer att dö men inte alls när som jag "ignorerar" dessa val ideligen...

Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: