onsdag, augusti 06, 2008

Semestern börjar lida mot sitt slut

Hur är det möjligt att fyra veckor kan gå så fort?
Jag gillar inte att man missbrukar ordet ångest men det är ungefär där mina känslor landar just nu.

Naturligtvis kommer det att bli ok när man väl är tillbaks men jag gillar mina sköna mornar - jag har vaknat tidigt sällan sovit längre än kl 8 och njutit av kaffe och läsning på altanen eller farstukvisten när vädret så tillåtit. Still väntat in att barnen ska vakna till Sommarlovsmorgon. Njutit av att ha extra rum: altanen och min växthushörnan... det är så trist när årstiden när man inte längre vill vara där kryper allt närmare...

Hösten känns som att den smygstartat redan, det har stormat och regnar, luften är kyligare och nu startade alla träningar igen så "taxi-rörelsen" har satt igång, träningar måndagar, onsdagar, söndagar och tävlingar på det.
Olivia planerar för fullt sitt Rock-Party, hon har bjudit jämna par... så det ska bli spännande. Menyn är bestämd och allt vad som ska ske. Det är bara att hoppas på bra väder eftersom det blir bad i poolen på slutet.

Lite andra trevligheter är i bokade: besök i Långshyttan, lite festligheter med grannar och Håbo festdag som är den 23 augusti, vi ska samfira Olivia och Jonas den 31/8 ev med besök på kreativa kilometern i Sollentuna. Så det ska nog ordna sig men det hade varit trevligt med fria arbetstider/möjlighte att arbeta hemifrån, säg vad man vill men det saknar jag verkligen från min Nordea Finans tid.
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: