torsdag, april 16, 2009

Babel igår - amerikanska författaren Joyce Carol Oates

BABEL kolla här om du missat nåt avsnitt
TV programmet som blivit mer och mer en favorit hemma hos oss.
Igår var den fulsnygga älvlika författarinnan Joyce Carol Oates ett inslag - hon ger snart ut sina dagböcker - man blir ju sugen på att läsa... 
Hon sa en del kloka saker som har hängt med mig idag:
"Att skriva är en form av tänkande. 
Om man inte tänker blir det inget skrivet. Folk som tittar mycket på tv, eller jämt har oväsen i öronen..., musik alltså, eller stort umgänge, kan inte skriva för de har inte tid att tänka. 
Men de kanske inte saknar det, de har ju så mycket för sig. 
Ungdomar som har musik i öronen jämt blir förmodligen inte författare. De har inte tid att tänka"
Va, visst börjar man fundera lite på allt detta brus som man har runtomkring sig jämt!
Jag kan gå till mig själv - när jag precis vaknat på morgonen, dvs hjärnan/medvetandet är uppe men kroppen sover fortfarande, då tänker jag som bäst - jag är i det närmaste formuleringens mästare, påhittig och duktig på att boosta självkänslan, den mest strukturerade människan i världen och den mest receptiva av medmänniskor - synd bara att kroppen sover och inte hänger med och antecknar - för när jag väl är uppe så är det som bortblåst, nästan allt iallafall.
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: