söndag, mars 04, 2007

Utvecklingssamtal i morgon bitti.... Olivia

Det ska bli kul att få höra hur hon har det i skolan. Själv tror jag att hon tycker det är jättekul. Hon tillhör den kategori som knäpper armarna framför bröstet och ser sur ut och struntar i att hälsa när man kommer. Jag har försökt att förklara att många skulle kunna tolka in en hel del fantastiska anledningar till hennes "brist" på mottagande och kansk inte alltid det rätta: Kommer du redan mamma, jag vill ju vara kvar till sist!
Tack och lov för att hon trivs där för som det är nu så är det längre dagar än när jag jobbade i stan. Tokigt men tyvärr sant.

PS Samtalet gick som förväntat mest beröm och goda ord men även ordet bekväm nämndes...

Vi hade så smått börjat fundera på en kompromiss om att Albin skulle få trappa ner på fritids (han ville bara gå ett par dagar i veckan) men dom tankarna slog han själv ner redan första dagen han var hemma själv: "Mamma, jag har nog tänkt om när det gäller fritids det är nog rätt kul med alla kompisar".
Ibland löser det sig själv...
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: