söndag, januari 13, 2008

Helgen som försvann

I fredags lagade vi hemmagjorda pizzor av tortillabröd och hade det mysigt.
Lättsamt och kravlöst - tack för det.
På natten vaknade jag av en rejäl huvudvärk, tog dubbeldos av värktabletter men fortfarande på lördagmorgonen så hängde huvudvärken kvar: tog några migräntabletter, en rejäl termos med kaffe coh sen iväg på Olivias fotbollsträning som startade kl 07.50 - sjukt eller hur?
Efter en stadig frukost gick jag och vilade nån timme men det blev inget bättre så lite friskluft och en rundtur i växthuset gjorde det hela något bättre och lite mer piller... Pyry gav mig en ryggmassage för att få igång cirkulationen, man spänner sig nåt otroligt med huvudvärk, det hjälpte oxå.

Olivia skulle på kalas kl 17 och vi andra skulle på härlig fondue middag hos grannarna. Hur trevligt som helst och nu hade jag äntligen börjat må ok så det blev en trevlig lördagkväll.
Upp och hoppa igen på söndag morgon, Pyry skulle på möte så jag och barnen laddade för en förmiddag i Västerås. Samling kl 9. Friidrotten hade hyrt hallen i Västerås och eftersom Albin anmält sig till tävling nästa lördag så var det ju bra om han får prova på lite samt se lokalen. Vi var där i drygt två timmar, vidare hem till mamma ( som befinner dig på en nystartad 3veckors semester i Thailand - lyllos). Hämtade lite post, hon hade stickat en underbar mössa till mig så nu vill jag ha kyla och snö! Tack mamma!
Sen åkte vi till Hälla; köpte löpar byxor och löpartröja till Albin och till siste varsinn hamburgare på drive in innan vi vände åter mot Bålsta.
Hem, lämna av barnen, Pyry hade precis kommit även han, sen vidare till bion i Bålsta. Kl 15 såg han och jag filmen om ARN tempelriddaren: 2timmar och 15 minuter ( i en inte ens halvfull biosalong! Fy skäms att inte folk gynnar lokala biografen mer!!) Tiden gick väldigt fort och filmen var underhållande och sevärd, jag var bombsäker på att jag skulle somna men jag hde inga som helst problem att hålla mig vaken.
Hem hänga tvätt, laga middag, fixa läxor med barnen, se en repris av Stjärnorna på slottet på datorn och sen var den här helgen slut...
Gonatt!
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: