söndag, augusti 06, 2006

Solsting - vilken dag!

Har panik-pressat i solen: de allra sista timmarna innan semesterperioden verkligen är slut. Lite vemodigt som vanligt och tankarna flyter iväg till jobbet och vad som kan ha hänt och ska hända där.
Vi hade gäster "Familjen Ericsson från stan" över natten, det var trevligt, vi ses allt för sällan men det är som att barnen finner varandra på 0-tid ändå, det är kul. Vi konstaterade att vi kommit fram till samma sak: nu är det tid för vila, för familj och för att "bara vara" som är det viktigast på semestern, det som vi i familjen tillsammans får hjälpas åt att påminna varandra och ta för oss av.


En liten semesterreflektion:
* Pyry och jag hann åka på min 40årsönskeresa till Barcelona i maj (tack käre make för en fin resa och tack mamma för barnpassningen)
* Carin och jag hann vara ett dygn på härliga Yasuragi på Hasseludden (tack alla vänner!)
* Barnfritt och en hemlig resa arrangerad av maken som slutade i vackra Visby för att fira vår 10åriga bröllopsdag lite i efterskott, underbart och härligt att bli överraskad, tack Pyry och jag ser fram emot 20årsresan :-)
* En familjevecka hos Morfar & Helena i Finland, häliga lata bokläsardagar för oss vuxna, tack!
* En lyxig långhelgsakvarellkurs för mig i Rättvik, tack mamma och syrrorna för den!
* Namnsdagstripp med familjen till underbar keramikutställning på Steninge i Märsta, besök i badviken intill och efterföljandemiddag i idylliska Sigtuna
* Heldag med familjen på Skansen och Gröna Lund, toppen läskigt att åka Tilten alldeles själv!
* Massor av häliga soliga dagar vid poolen med familjen, nära & kära och våra två katter

Näe, det är inte ett dugg synd om mig!
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: