söndag, augusti 27, 2006

Ringbytningsceremoni - i hamn

Vilken härlig dag!
Pyry gjorde att populärt inslag med sin ringbytningsceremoni.Dom få lite mer allvarligare inslagen i hans framförande var en dikt av Maria Wine "Den dagliga kärleken" därefter bled "brudparet" dubbade och fick avge löften till varandra.


Johans löften:
Jag Johan, lovar och svär, att älska Tessan, även om hon:
- Får grått hår och skrynkliga lår
- Bjuder på sallad, när jag vill ha korv
- Klär sig i string, när hon borde ha gördel
- Skrattar så högt att grannarna klagar
- Släpper en fjärt, när chefen hör på
- ger bort min motocross
- Hon skäller som en bandhund, för att jag förstört Barbados skivan
- Färgar håret blått, för att slippa ha det grått
- Är JÄTTEPIGG och jag är JÄTTETRÖTT
- Kliver in i bastun, när jag har en herrkväll

Tessans löften:
Jag Tessan, lovar och svär, att älska Johan, även om han:
- Somnar under köksbordet efter herrskivan
- Kallar mig för höna, när jag har ägglossning
- Använder min favoritvas som tillbringare på herrskrivan
- Använder sin borrmaskin för att blanda finsk bål
- Kör motocross på tomten när min chef är på besök
- Äter hamburgare för 9:e dagen i följd
- glömmer min födelsedag, och köper blommor först nästa dag…..
- byter kalsonger i maj och december
- behöver en spegel för att se kärleksspjutet
- har mer hår i näsan än på huvudet….

Sen blev det brudparets önskesånger till varandra som framfördes underbart vackert av Faith med Pyry på gitarr: "Marie Theres" av Robert Broberg och "Du är allt" av Shirley Clamp. Suveränt gjort!
Vilken helkväll!
Totalt antal besökare:
Besök denna månad:
Besök denna veckan:
Besök idag:
Besök online: